ניקוי שטיחים בחדרי ילדים אינו שונה בהכרח מניקוי כל שטיח אחר בבית ובכלל, אבל ישנם שני אלמנטים ספציפיים שאליהם צריך לתת יותר תשומת לב במקרה של שטיחים בחדרי ילדים ועל שני האלמנטים הללו נדבר בשורות הבאות, תוך מתן הסבר על האופן בו יש לנקות את השטיחים על בסיס העקרונות המקצועיים של הענף כולו.

על מה חשוב להקפיד בניקוי של שטיחים בחדרי ילדים?

שטיח יכול להפוך בקלות למפגע תברואתי, שגורם ומפיץ מחלות וכאשר מדובר בשטיח בחדר הילדים, יש לכם סיבה טובה מאוד להבטיח שהשטיח יהיה נקי בכל עת. בהתאם לכך, האלמנט הראשון שיש להקפיד עליו בכל הקשור לתחום של ניקוי שטיחים לילדים הוא תדירות הניקוי, והתדירות הזאת צריכה להיות גבוהה ככל הניתן. אלמנט נוסף שרלוונטי מאוד לניקוי של שטיחים בחדרי ילדים הוא כתמים. ילדים נוטים שלא לשים לב לאופן בו ההתנהגות שלכם גורמת ללכלוך החדר, השולחן או השטיח, אוכלים בחדר, שופכים מיצים, שופכים אוכל ולעולם לא מנקים. כל אלה יכולים להצטבר על גבי השטיח, לפגוע באסתטיקה שלו ולהפוך למוקד משיכה של חיידקים וזיהומים למיניהם. על כן, האלמנט השני שיש להקפיד עליו במקרה של ניקוי שטיחים לילדים הוא טיפול בכתמים עיקשים.

אז איך מנקים שטיחים בכלל?

נתחיל בתהליך הגנרי של ניקוי שטיחים וספות ותהליך זה מתחיל בשאיבת השטיח ובניעורו על מנת לסלק את כל הלכלוך היבש והאבק. לאחר מכן, יש להפעיל ניקוי כימי שיכול להתבסס על ניקוי עם מים וחומרי ניקוי ייעודיים או ניקוי עם קצף ייעודי. לבסוף חשוב לבצע ייבוש כמה שיותר מהיר וכמה שיותר יסודי על מנת למנוע היווצרות של ריח עובש. את הייבוש הזה הכי טוב לבצע תחת קרינת שמש ישירה, ואם אין כזאת בנמצא, מומלץ לתלות את השטיח ולהפעיל עליו רוח חזקה, אפילו באמצעות מייבש שיער.

המקרה הספציפי של ניקוי שטיחים לילדים

במקרה של ניקוי שטיחים בחדרי ילדים מומלץ תחילה ליישם חומר ייעודי נגד כתמים. את החומר יש ליישם על כל כתם וכתם ולהשאיר לפרק הזמן המומלץ על גבי האריזה. החומר מיועד לרכך את הכתם כך שניתן יהיה לנקות אותו במסגרת הניקוי הכולל. כמו כן, יש להקפיד לבצע את התהליך בתדירות גבוהה, מומלץ בכל שבוע ולכל הפחות אחת לשבועיים, בעיקר בתקופות של חופשות או כאשר הילדים שוהים הרבה בחדרם ומייצרים כמויות גדולות של לכלוך.